Advies & plan van aanpak.

Advies

Frisse blik.

Veel bedrijven onderkennen de mogelijkheden die e-commerce biedt. Door snel veranderende technieken en klantbehoeften blijkt het soms lastig om vanuit de huidige bedrijfsvoering de volgende stap te zetten binnen e-commerce. 

E-commerce als volwaardig onderdeel van een bedrijf of strategie is niet slechts het openen van een webshop maar omvat een goed op elkaar afgestemde mix van techniek, mensen, content en product ondersteund door data en de benodigde processen. Met behulp van een frisse en kritische blik van buiten kan een organisatie vaak sneller en gerichter resultaat behalen.

Inventariseren en beoordelen.

Ons advies start met ambitie bij de klant. Om tot een goed plan te komen en dit aan te laten sluiten bij de ambitie, kijken we eerst naar de huidige situatie. We evalueren wat er al wordt gedaan op e-commerce gebied en hoe dit wordt gedaan. Dit doen we middels een zelf ontwikkelde e-commerce scan om zo de e-commerce activiteiten goed te inventariseren en beoordelen. 

De e-commerce scan voeren wij uit aan de hand van vijf pijlers. Deze pijlers omvatten de onderwerpen waarvan wij vinden dat ze essentieel zijn als basis voor een toekomstbestendige en volwassen e-commerce organisatie.

Vanuit de e-commerce scan – en rekening houdend met de visie van de klant en prioritering – wordt een plan van aanpak of e-commerce roadmap gemaakt om zo direct te kunnen starten met het ‘doen van de juiste dingen’. Een plan van aanpak waar we alle pijlers in meenemen omdat wij juist geloven in een afgestemde mix als één van de belangrijkste succesfactoren. Binnen de pijlers werken we aan de hand van een ‘operational success model’ om zo deze afhankelijkheden te waarborgen.

Kortom; we luisteren naar de visie en ambitie van de klant, analyseren de bestaande situatie en brengen kansen, mogelijkheden en eventuele risico’s in kaart.  We komen met advies dat past in de wereld van vandaag maar rekening houdt met de wereld van morgen. Resulterend in een toekomstbestendige route om te voldoen aan de klantbehoefte in een dynamische retailomgeving.

Over ons

Benieuwd naar wie wij zijn en naar onze manier van werken?

Advies

Benieuwd hoe wij tot een plan van aanpak komen?

Neem contact op.

Vragen of behoefte aan meer informatie?

Thomas Zonneveld

Melanie Barneveld